Wednesday 9 September 2020

Pembiayaan Eazy Travels Meransang Pelancungan Domestik.

 


Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) yang dilanjutkan sehingga Disember 2020 telah memberi impak negatif kepada industri pelancungan terutama apabila pergerakan keluar masuk negara amat terhad. Aktiviti perniagaan FELCRA Travels & Tours sebagai anak syarikat milik Koperasi turut menerima kesan lansung terutama sektor Tikecting dan Pakej Pelancungan Luar Negara. Aktiviti Umrah dan Ziarah juga d tangguhkan hingga ke suatu tarikh yang belum ditentukan lagi.

 


Langkah kerajaan untuk memberi pengecualian cukai pendapatan individu sebanyak RM1,000 kepada perbelanjaan pelancungan dalam Negara adalah suatu Langkah positif yang dijangka akan membantu industri pelancungan yang terjejas.  

 

Sehubungan dengan itu, bagi mengalakkan anggota untuk melancung di dalam Negara, Koperasi telah menyediakan peruntukan berjumlah RM20,000 bagi setiap anggota melalui kemudahan Pembiayaan Mudah Eazy Travels bagi tujuan membawa keluarga bercuti dan melancung melalui FELCRA Travels & Tours Sdn Bhd.

 

Ambillah peluang ini, hubungi Hj. Yaris: 019-2733202 atau Hj. Awie 017-6283273 untuk tempahan.  

No comments:

Post a Comment

Penyerahan Zakat Wakalah KKF kepada Sdr Rosli Zanordin Staf FB Bukit Kapah.

Penyerahan Zakat Wakalah KKF kepada   Saudara Rosli bin Zanordin telah disempurnakan oleh Yg Bhg Tn. Hj Nor Zahari bin Zakaria pada 26hb Okt...